حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم در گفتگو با خبرنگارمهر اضافه کرد: در دین مبین اسلام دو عید اصلی قربان و فطر وجود دارد و شادی و سرور تابعی از این دو عید است.
وی افزود: انسانی که یک ماه را روزه گرفته است و به دنبال رضایت خدا بوده در پایان این ماه عید میگیرد و از بابت این توفیق به سرور میپردازد.
وی اظهار داشت: عید قربان هم نتیجه شادی و خرسندی حاجی است که در ایام حج موفق به عبادت الهی و گذراندن مناسک حج شده است.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن بیان داشت: فلسفه قربانی این است که انسان به رضایت خدا نائل شود و هر زمان به این مقام رسید آن روز برای او عید است و به شکرانه آن قربانی میکند.
وی تاکید کرد: عید غدیر هم نماد شادی روزی است که با تبعیت از خط ولایت در مسیر الهی حرکت میکنیم.
منبع: مهر
وی اعیاد اسلامی را بازگشت به فطرت انسانی دانست و تصریح کرد: قربانی از موضوعاتی است که به اسلام منحصر نیست و در ادیان توحیدی دیگر هم وجود دارد.
یوسفی مقدم اظهارداشت: فلسفه تشریع این عمل این است که انسان با قربانی کردن گوسفند نفس خود را هم قربانی کند و فلسفه دیگر آن کمک به فقرا و مستمندان است.
وی تاکیدکرد: قربانی در همه ادیان با تفاوتها و مشابهتهایی وجود دارد و در یهود، مسیحیت و حتی آئین زرتشت و... نیز دیده میشود.