وبسایت حجت السلام و المسلمین یوسفی مقدم(آزمایشی

وبسایت حجت السلام و المسلمین یوسفی مقدم(آزمایشی

حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم، رئیس مرکز علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی فارس، با اشاره به اینکه بهترین راه برای مبارزه با صهیونیسم افشاگری و بیان حقایق قرآن است، گفت: باید با نشر معارف قرآن باعث هراس بیشتر هتاکان به آن شویم.

وی هراس صهیونیست‌های هتاک قرآن را نه از تروریسم، بلکه از معارف انسان‌پرور قرآن که باعث حیات انسان و دور کردن آن از شیطان و محافل و اندیشه‌های استبکاری می‌شود؛ دانست و گفت: دأب قرآن در مقابله با این‎گونه هتاکی‌ها دفاع از روحیه افشاگری، احیاگری، توجه به انسانیت و ارزش‌های انسانی است.

 یوسفی مقدم علت دیگر اهانت صورت گرفته نسبت به قرآن را منحرف کردن ذهن مردم از واقعیت جنایاتی که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، دانست و در این زمینه افزود: آنها معارف قرآن را عامل اصلی روشنگری، تهدید و زیر سؤال برنده جنایات خود می‌دانند. * وحدت میان اهل کتاب، دستور صریح قرآن است.

 یوسفی مقدم در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اینکه اهل کتاب هیچ‌گاه در قرآن تهدید نشده‌اند و بنای اسلام بر تعامل با آنها گذاشته شده است، گفت: در آیاتی مانند آیه 48 سوره مبارکه مائده به شرایع مختلف و احترام به آنها اشاره شده است.

 وی ضمن اشاره به حجیت نداشتن این شرایع برای مسلمانان بر احترام به این شرایع تأکید کرد و در این باره گفت: تنها به سبب اینکه این ادیان دارای پیروانی هستند ما با آنها حرمت‌گذاری خواهیم کرد و این حرمت‌گذاری به معنای حق دانستن آنان نیست.

 یوسفی مقدم یکی از دستورات خداوند همزمان با ایمان به قرآن را دستور ایمان به کتاب‌های آسمانی قبل از آن دانست و با قرائت آیه «والَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ» افزود: خداوند ایمان به پیامبران و کتب گذشته را در ردیف ایمان به خداوند قرار داده است. وی در ادامه این مطلب با اشاره به آیه «قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلاَّنَعْبُدَ إِلاَّ اللهَ وَلاَنُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلاَیَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ» گفت: همه ادیان صاحب کتب آسمانی می‌توانند بر محور خدای یگانه جمع و صف خود را از مشرکان جدا کنند.

 وی این مشی قرآن را فراخوانی عمومی به همه افراد معتقد به پیامبران الهی دانست و با اشاره به اینکه قرآن اعتقاد به همه پیامبران و کتب الهی را مبنای ایمان می‌داند و از طرفی هم همه اهل کتاب را دعوت به وحدت می‌کند تصریح کرد: چنین قرآنی که با این دیدگاه انسان‌ها را متوجه واقعیت‌های جهان می‌کند آیا می‌تواند پدید آورنده جریان 11 سپتامبر باشد؟ این استاد تفسیر قرآن این دیدگاه را با نگاه وحدت آفرین قرآن کریم مغایر دانست و در این زمینه افزود: کسانی که منافع خود را در تفرقه و تشتت بین ملت‌های عالم می‌بینند برنامه‌ریزان اصلی 11 سپتامبر هستند.

وی ریشه اصلی جریان 11 سپتامبر را در نهان‌خانه‌های سازمان‌های جاسوسی غرب دانست و گفت: اسلامی که بر وحدت تأکید دارد از این اتهامات مبراست.

 وی اطلاق صفت «رحمة للعالمین» به پیامبر اکرم از سوی خداوند را دلیل دیگری بر مبرا بودن جریان اصیل اسلامی از حرکات تروریستی مانند 11 سپتامبر دانست و خاطرنشان کرد: آیا می‌شود این پیامبر، معارف و تعالیمی را عرضه کند که پیروان آن بدون علت افرادی را به کام مرگ بفرستند؟ * جنگ‌های صلیبی خواسته زراندوزان است یوسفی‌مقدم طرح جنگ‌های صلیبی را خواسته کسانی دانست که منافع مالی خود را در تعارض بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی یافته‌اند و گفت: قرآنی که دعوت به یهودیت، مسیحیت و اسلام و احترام به مقدسات الهی می‌کند از تفرقه و جنگ‌های صلیبی دور و با آن مخالف است.

 وی طرح جنگ‌های صلیبی و کوبیدن بر طبل اسلام‌هراسی را در یک راستا ارزیابی کرد و گفت: افراد طراح این سناریو از هر دژخیمی در عالم هراسناک‌تر و از هر جنایت‌کاری جانی‌ترند. 

یوسفی مقدم در همین راستا هتک حرمت صورت گرفته نسبت به قرآن کریم را ناشی از روحیه جنایت‌کاری و تفکر استعمارگری دانست و گفت: «مقابله به مثل» با این افراد با فضای معرفتی قرآن کریم هم‌سویی ندارد. * صهیونیست‌ها با اشراف کامل بر حق مسلمانان نسبت به آیین یهود خیانت می‌کنند

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در دنباله این گفت‌وگو و در اشاره به بحث تاریخی قرآن کریم درباره قوم بنی‌اسرائیل و عهد میان آن‌ها و خداوند با اشاره به اینکه در قرآن صفات زیادی برای خود قرآن ذکر شده است افزود: حدود 90 صفت را خداوند در این زمینه در قرآن ذکر کرده است.

وی یکی از این صفات را «مصدق» بیان کرد و گفت: در جای‌جای قرآن از جمله در آیات 41، 89 و 91 سوره مبارکه بقره آیه 3 سوره آل عمران، 47 نساء، 48 مائده، 37 یونس، 111 یوسف و 112 احقاف به این صفت اشاره و در کلیه این آیات خداوند یهودیان و بنی‌اسرائیل را مخاطب قرار داده است.

یوسفی مقدم این صفت را دارای معانی عام و خاص دانست و درباره هر یک از آنها گفت: معنای عام صفت مصدق این است که پیامبر و قرآن کریم تصدیق کننده کتاب‌های آسمانی‌اند که از جانب خدا برای هدایت بشر نازل شده است.

یوسفی مقدم همچنین معنای خاص کلمه مصدق را این دانست که آنچه را در کتاب‌های آسمانی مبنی بر آمدن پیامبر خاتم و صفاتی که برای آن ذکر شده است تصدیق می‌کند و در حقیقت قرآن تصدیق کننده کتاب‌های آسمانی در خصوص رسالت پیامبر خاتم و صفات این پیامبر در کتاب‌های آسمانی است.

وی خطاب خاص خداوند در این آیات به قوم بنی‌اسرائیل را یکی از حقایق این آیات دانست و ضمن مهم ارزیابی کردن این نکته افزود: علت این کار لجوج و توطئه‌گر بودن قوم یهود است و خداوند در این آیات ضمن هشدار به بنی‌اسرائیل به آنها یادآور می‌شود که براساس نعمت‌هایی که به شما دادم و پیمانی که با من بستید به عهد خود وفا کنید تا من هم به عهد خود با شما وفادار باشم.

وی درباره سیر گفتار خداوند با بنی‌اسرائیل در قرآن کریم افزود: در آیه 40 سوره مبارکه بقره خداوند آنها را به یاد نعمت‌های بسیار زیادی که عطا فرموده و انبیای بسیاری که در میان آنها به رسالت برانگیخت می‌اندازد و سپس می‌فرماید: به عهد من وفا کنید، من هم به عهد خود وفا خواهم کرد. * ایمان به پیامبر اسلام و قرآن کریم عهد خداوند با بنی‌اسرائیل است یوسفی مقدم عهد میان خدا و قوم بنی‌اسرائیل را به‎ازای نعماتی که به آنها عطا فرمود همان حمایت و تبعیت از پیامبر خاتمی دانست که نشانه‌های آن در تورات آمده است و در این زمینه افزود: قوم بنی‌اسرائیل قبل از آمدن پیامبر اسلام بارها و بارها به این مسئله افتخار می‌کردند که ما می‌دانیم که خداوند متعال پیامبری را با این ویژگی ها از میان قوم عرب به رسالت مبعوث خواهد کرد.

 وی در ادامه بعثت پیامبر اسلام و قرار گرفتن در صف اول مومنان به او را جزء آرزوهای بنی‌اسرائیل دانست و گفت: اما پس از بعثت پیامبر این‌ها با ایشان مخالف و مبارزه کردند. 

یوسفی مقدم در بررسی علل این مبارزه و مخالفت نیز با اشاره به اینکه سران یهود از موقعیت خود سوء استفاده مالی و معنوی می‌کردند، افزود: آنها احساس کردند که اگر نبوت پیامبر اسلام را بپذیرند منافع و موقعیت خود در حکومت بر بنی‌اسرائیل را متزلزل خواهند کرد. 

وی تحریف تورات و حذف نشانه‌های پیامبر اسلام از آن را نیز ناشی از نقشه رهبران بنی‌اسرائیل برای حفظ موقعیت و حاکمیت خود بر این قوم دانست و در این باره نیز یادآور شد: آنها تورات واقعی را با بهای اندک ثمرات مادی دنیا و موقعیت‌طلبی و قدرت‌طلبی انکار کردند. * انتظار قرار گرفتن یهود در صف اول مؤمنان به پیامبر اسلام از سوی خداوند.

 یوسفی‌مقدم در اشاره به نکات دیگری از آیه 41 سوره مبارکه بقره با بیان اینکه کافران دیگری قبل از قوم یهود برای پیامبر اسلام وجود داشتند، گفت: نکته قابل توجه این است که خداوند در این آیه خطاب به اهل کتاب که یهودیان بودند می‌فرماید: شما اول کافر به این پیامبر نباشید. وی علت این انتظار قرآن از یهودیان را ذکر پیامبر آخرالزمان با همه ویژگی‌ها و خصوصیاتش در کتاب آسمانی یهودیان و اشراف این قوم در این صفات و ویژگی‌ها دانست و گفت: ضمیر مرجع «به» ممکن است «ما» «ما انزلت» باشد و یا ممکن است که مرجع آن پیامبر گرامی اسلام باشد، که البته نتیجه هر دو یکی است.

یوسفی مقدم در توضیح بیشتر این نکته گفت: وقتی که صفات پیامبر اسلام در تورات بیان شده است، انتظار می‌رود که قبل از مسیحیان و مشرکان و یا هر کس دیگری آنها به پیامبر خاتم ایمان بیاورند چرا که حتی قبل از انجیل، در تورات صفات پیامبر اکرم (ص) ذکر شده است.

وی آیه بعد از این آیه را که به درنیامیختن حق و باطل اشاره می‌کند، خطاب به بنی‌اسرائیل دانست و گفت: ظاهر این آیات خطاب به قوم یهود و ملامت آنهاست، اما واقع آنها خطاب به بخشی از زراندوزان و توطئه‌گران این قوم و کسانی که که برای بهای اندک مال دنیا تمام سرمایه معنوی را از دست می‌دهند، است.

 وی هشدار به بنی‌اسرائیل را برای جداکردن حساب خود از این تعداد اندکی که آنها را به سوی فساد، جنایت و تباهی رهبری و هدایت می‌کنند، بیان حقیقی این آیات شریفه دانست و گفت: البته این آیات همه بنی‌اسرائیل را به مواظبت از پیمان خود و خدایشان که همان اعتقاد به خاتم پیامبران است توجه می‌دهد. * با دقت در آیات قرآن می‌توان حساب صهیونیسم را از یهود جدا کرد یوسفی‌مقدم دقت در آیات شریفه قرآن را سبب تفاوت قائل شدن بین جریان فاسد صهیونیست و قوم یهود دانست و در توزیع این مسئله گفت: صهیونیست‌ها در واقع همان گروهی هستند که همه جا را به بهای اندک دنیا به خاک و خون می‌کشند، معنویات، تورات و انجیل را زیر پا گذاشته و فضای تفاهم بین اهل کتاب را از بین می‌برند تا منافع مادی و دنیوی خود را حفظ کنند.

وی این خیانت رهبران صهیونیست به قوم یهود را در عین اشراف آنها به حقیقت دانست و گفت: در همان آیه‌ای که می‌فرماید: حق و باطل را مخلوط و چهره حق را مخدوش نکنید اشاره به همین کسانی است که در حال شناخت حق آن را مخدوش می‌کنند. وی علت انحراف امروز برخی از یهودیان را کتمان حق از سوی رهبران یهود در زمان ظهور پیامبر اسلام دانست و گفت: اگر در آن روز سران یهود حق را کتمان نمی‌کردند و به چهره باطل خود لباس حق نمی‌پوشانیدند، یقینا امروز ما شاهد یهودیانی که دارای انحراف فکری و عقیدتی باشند نبودیم و توده‌های یهود حرف ما را می‌پذیرفتند.

 وی درپایان با اشاره به اینکه قوم یهود هم در مقابل تن دادن به تورات تحریف شده از سوی رهبران خود مسئول است، گفت: در مورد مسئله قوم یهود در قرآن باید بررسی‌های علمی و موشکافی‌های دقیق انجام بگیرد

منبع: فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی